EL POWER POINT
Una de les pràctiques habituals en
l'educació, és la transmissió d'informació utilitzant recursos tecnològics.Un
clar exemple és el Powerpoint.
Fins ara,la majoria de nosaltres hem estat acostumats a fer un ús tradicional del Powerpoint,és a dir, el nostre objectiu ha sigut explicar ,exposar,transmetre idees a un grup col·lectiu.
Hem realitzat presentacions dirigides a la resta del grup per explicar un treball o continguts que entraven dins del temari de l'assignatura.
El professorat també utilitzava aquest recurs per tal de fer les classes més dinàmiques ,però molts cops, el que aconseguien era la desconnexió per part dels alumnes i per tant,perdre el fil de la classe.
Per aconseguir la màxima atenció de l'alumne o bé de la resta del grup-classe quan el professor explica, s'han de tenir en compte aspectes com:tenir cura de l'estètica(colors,formes..),utilitzar l’ informació necessària i imprescindible,transmetre emocions,aconseguir que l'oient segueixi a l'orador i no vagi a un ritme diferent...És a dir, hem d'intentar ser creatius per tal de captar l' interès de l'oient .
A la classe de Gtic hem pogut observar diferents formes de treballar-ho.
Fins ara,la majoria de nosaltres hem estat acostumats a fer un ús tradicional del Powerpoint,és a dir, el nostre objectiu ha sigut explicar ,exposar,transmetre idees a un grup col·lectiu.
Hem realitzat presentacions dirigides a la resta del grup per explicar un treball o continguts que entraven dins del temari de l'assignatura.
El professorat també utilitzava aquest recurs per tal de fer les classes més dinàmiques ,però molts cops, el que aconseguien era la desconnexió per part dels alumnes i per tant,perdre el fil de la classe.
Per aconseguir la màxima atenció de l'alumne o bé de la resta del grup-classe quan el professor explica, s'han de tenir en compte aspectes com:tenir cura de l'estètica(colors,formes..),utilitzar l’ informació necessària i imprescindible,transmetre emocions,aconseguir que l'oient segueixi a l'orador i no vagi a un ritme diferent...És a dir, hem d'intentar ser creatius per tal de captar l' interès de l'oient .
A la classe de Gtic hem pogut observar diferents formes de treballar-ho.
- Hem treballat un poema, utilitzant el subrallador i encerclant paraules.
- Hem llegit un text amb errors que hem anat corregint entre tots. (Això ha sigut un exemple clar d’interacció amb la classe).
- Hem vist un power point amb diferents animacions que.
Crec que és un nou mètode d’aprenentatge que pot fer la classe molt més amena i fructífera tant per a nens petits com per als més grans.
No hay comentarios:
Publicar un comentario